Go to content
Psychosociale risico’s

Screening op psychosociale risico’s

Geniet van onze consultancy op maat, gebaseerd op de ‘Knipperlichten voor Psychosociale Risico’s’ van de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg.

Deze audit stelt je in staat om:

  • Tools voor tijdige opsporing van psychosociale risico’s te gebruiken.
  • Een actieplan op te stellen wanneer een werknemer tekenen van PSR vertoont.
  • Dat plan in de dagelijkse praktijk van het bedrijf te implementeren.

Deze service omvat:

  • Fase 1: voorbereidende vergadering met de relevante actoren in de onderneming (HR-manager of gelijkwaardig, zaakvoerder of bedrijfsleider, preventieadviseurs, enz.) en de consultant, de presentatie van de tool en de organisatie van het werk.
  • Fase 2: analyse van de eerste resultaten (module 1 van de tool) en organisatie van de verdere werkzaamheden.
  • Fase 3: oprichting van een werkgroep met de relevante actoren in de onderneming (HR-manager of gelijkwaardig, zaakvoerder of bedrijfsleider, preventieadviseurs, enz.) en de consultant om de eerste resultaten uit te diepen (module 2 van de tool).
  • Fase 4: oprichting van een werkgroep met de relevante actoren in het bedrijf en de consultant om aanbevelingen voor een actieplan te formuleren.
    Indien de onderneming dit wenst, kan de audit in de volgende fasen worden afgewerkt.
  • Fase 5: Oprichting van een werkgroep voor de opstelling van een actieplan.
  • Fase 6: Uitvoering en follow-up van het actieplan.

Doelgroep

Elk bedrijf, dienst of entiteit.
Combineer deze dienst met een van onze verzekeringsproducten:
Verzekering arbeidsongevallen
Deze verzekering is een verplichte wettelijke verzekering die uw werknemers dekt in geval van een ongeval op het werk of op weg naar het werk.