Go to content
Competentiegroei voor de organisatie

Intercultureel management

Maak van culturele verschillen troeven! Communiceer verbaal en non-verbaal met respect voor de cultuur van de andere.

Deze opleiding rond intercultureel management in bedrijven stelt je in staat om:

  • De voordelen en uitdagingen van het werken met meerdere culturen te begrijpen.
  • Je ‘culturele bedrevenheid’ te vergroten door verschillen tussen culturen te begrijpen.
  • Beter te communiceren tijdens vergaderingen, schriftelijk, in informele ontmoetingen of door feedback te geven.

Deze service omvat:

  • Beeldvorming, stereotypen en percepties tussen culturen.
  • De voor- en nadelen van interculturele communicatie.
  • Identificeren van overeenkomsten en verschillen in de verschillende culturen.
  • De 8 assen van Erin Meyers model: The Culture Map.
  • Non-verbale communicatie: verschillen en aandachtspunten.
  • Feedback geven op een cultureel respectvolle manier.
  • Beslissingen nemen in een multiculturele groep.
  • Tijdsbeheer en planning in een multiculturele omgeving.
  • Een verslag presenteren aan een multicultureel publiek.
  • Valkuilen herkennen.

Doelgroep

Personen in contact met buitenlandse klanten
Iedereen die met andere culturen werkt
Combineer deze dienst met een van onze verzekeringsproducten:
Verzekering arbeidsongevallen
Deze verzekering is een verplichte wettelijke verzekering die uw werknemers dekt in geval van een ongeval op het werk of op weg naar het werk.