Competentiegroei voor de organisatie
Intercultureel management
Maak van culturele verschillen troeven! Communiceer verbaal en non-verbaal met respect voor de cultuur van de andere.
Deze opleiding rond intercultureel management in bedrijven stelt je in staat om:
- De voordelen en uitdagingen van het werken met meerdere culturen te begrijpen.
- Je ‘culturele bedrevenheid’ te vergroten door verschillen tussen culturen te begrijpen.
- Beter te communiceren tijdens vergaderingen, schriftelijk, in informele ontmoetingen of door feedback te geven.
Deze service omvat:
- Beeldvorming, stereotypen en percepties tussen culturen.
- De voor- en nadelen van interculturele communicatie.
- Identificeren van overeenkomsten en verschillen in de verschillende culturen.
- De 8 assen van Erin Meyers model: The Culture Map.
- Non-verbale communicatie: verschillen en aandachtspunten.
- Feedback geven op een cultureel respectvolle manier.
- Beslissingen nemen in een multiculturele groep.
- Tijdsbeheer en planning in een multiculturele omgeving.
- Een verslag presenteren aan een multicultureel publiek.
- Valkuilen herkennen.
Doelgroep
Personen in contact met buitenlandse klanten
Iedereen die met andere culturen werkt
Combineer deze dienst met een van onze verzekeringsproducten:
Verzekering arbeidsongevallen
Deze verzekering is een verplichte wettelijke verzekering die uw werknemers dekt in geval van een ongeval op het werk of op weg naar het werk.