Go to content

Heb je een vraag? Vind je antwoord in onze veelgestelde vragen

Wat kan deze site u bieden?

Deze site van Ethias Services biedt u naast verzekeringen ook een hele reeks diensten aan die u helpen in uw dagelijkse leven, of het nu voor uw mobiliteit, uw gezondheid of uw woning is, bijvoorbeeld door u een app aan te bieden waarmee u uw reizen multimodaal kan organiseren. Of door u een vrijwilligersdienst voor wederzijdse hulp aan te bieden waar u hulp kunt aanbieden of aanvragen.
Deze site biedt ook diensten aan voor bedrijven en collectiviteiten, met name op het gebied van preventie, risico- en pensioenbeheer. Dankzij deze diensten kunt u tijd besparen door uw opleidings- en auditaanvragen uit te besteden en tegelijkertijd gebruikmaken van de deskundigheid van specialisten die over hoogtechnologische tools beschikken om aan uw behoeften te voldoen.

Moet ik klant bij Ethias zijn om voor een dienst in te schrijven?

Op elke dienstenpagina wordt vermeld voor wie deze dienst bedoeld is, Ethias-klanten en/of niet-klanten. Het hangt dus van de dienst af.

Hoe weet ik of een dienst gratis of betalend is?

Op elke dienstenpagina wordt vermeld of de dienst gratis of betalend. Indien betalend zullen de kosten worden vermeld.

Wat is het betalingssysteem voor betalende applicaties?

Het betalingssysteem varieert naargelang de dienst.

Alle diensten voor particulieren op het gebied van de gezondheid zijn gratis.

Voor onze dienst “Home Services” gebeurt de betaling via het platform van onze partner IMA. De toegelaten betaalmiddelen zijn Bancontact, Mastercard en Visa.

Hoe kan ik het gebruik van een betalende dienst stopzetten?

Betalende diensten voor particulieren worden pas betaald op het ogenblik dat van de dienst gebruik wordt gemaakt.

Hoe werken de verschillende diensten?
Liberty Rider
Meer info

Eenmaal geïnstalleerd op je smartphone, is Liberty Rider je reisgezel tijdens je motorritten. En dit in slechts drie eenvoudige stappen:

Detectie: de app detecteert je val dankzij de sensoren op je smartphone.
Waarschuwing: het bijstandsplatform van Liberty Rider belt je drie keer.
Hulp: als je niet antwoordt, worden de hulpdiensten naar je gps-positie gestuurd.

Goed om te weten: Liberty Rider deelt geen informatie over je ritten zonder jouw toestemming en registreert nooit je snelheid.

Gratis aanbod voor het eerste jaar. Daarna is de dienst betalend via Liberty Rider

Jeasy
Meer info

Je plant je reisweg vanaf één enkele website en wordt doorgestuurd naar de verschillende partnerwebsites om je tickets te boeken.

Hoe werkt dat?

  1. Klik hier
  2. Voer je vertrekpunt en je bestemming in
  3. Selecteer de verschillende vervoermiddelen die u wenst te gebruiken
  4. Klik op “Bereken de reisweg”
  5. Selecteer de voor jou meest geschikte reisweg:
  6. Reserveer, indien nodig, het vervoermiddel (gedeeld of openbaar) via de websites van de partners
  7. Goede reis!

Als je een Ethias Mobility & More verzekering hebt (via je werkgever), vind je dit platform ook in de Mobility App!

Care4You
Meer info

Care4You is een platform dat gratis beschikbaar wordt gesteld voor zorgprofessionals en speelt in op de nieuwe gewoontes van patiënten: zo hebben artsen tijdens de 1e golf van de gezondheidscrisis meer dan 3 miljoen telefonische adviezen verstrekt.

Via videoconferentie kunnen ze dankzij Care4You afspraken maken en teleconsultaties houden met de patiënt.

Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Duits.

 

Een beveiligde tool:
Het platform is volkomen veilig dankzij de itsme-identificatie. De identificatie van de medisch beoefenaar wordt ook gecontroleerd op basis van de RIZIV-gegevens. De uitwisselingen worden tijdens de videoconsultaties versleuteld en alle stromen zijn in overeenstemming met de GDPR.

​​​​​​​

Een gemakkelijk toegankelijke tool:
Het platform is toegankelijk op smartphone, tablet en computer via www.care4you.be.
Voor medische beoefenaars die al klant zijn bij Xperthis wordt het platform rechtstreeks geïntegreerd in “OmniPro”, dat reeds tal van oplossingen biedt om hun medische praktijk te digitaliseren (medisch dossier, elektronische facturen en voorschriften …).

Gezondheidskiosk
Meer info

Deze selectie van gratis apps voor smartphone of tablet (Apple of Android), is beschikbaar in een speciale rubriek op onze B2C– en B2B-sites.

Er is gekozen voor drie thema’s:

  • Hulp en welzijn
  • Gezondheid volwassenen
  • Gezondheid kinderen ​​​​​​​
App4You
Meer info

APP4YOU is een platform waar je diensten kunt aanbieden of aanvragen.

Klik hier om je op het platform in te schrijven.

Het platform is 100% gratis en zeer gebruiksvriendelijk.

Je maakt je account aan in paar klikken. Je kunt er gemakkelijk een dienst aanvragen of aanbieden.

Home Services
Meer info

Voer het adres in waar de reparatie moet plaatsvinden en selecteer de gewenste reparatie. Je ontvangt onmiddellijk een offerte en binnen 30 minuten neemt een reparateur contact met je op om de aanvraag te bevestigen en een tijdstip af te spreken waarop de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd.

Het Ethias Services Home Services platform is beschikbaar voor zowel Ethias-klanten als niet-klanten. Voor Ethias-klanten kan het worden gezien als een bijkomend aanbod wanneer hun verzekering niet tussenkomt.

Indien de klant een beroep doet op Home Services terwijl het schadegeval door zijn verzekering wordt gedekt, zijn de gebruikelijke procedures van toepassing.

Hoe kan ik meer informatie krijgen over mijn verzekering(en)?

Neem contact op met onze verzekeringsklantenservice via deze link.

Moet ik klant bij Ethias zijn om voor een dienst in te schrijven?

Nee, u hoeft geen verzekeringscontract bij Ethias te hebben om van onze diensten gebruik te kunnen maken.

Is er een voordeel voor Ethias-klanten?

Ja, Ethias-klanten genieten een voorkeurtarief op alle diensten. Bovendien heeft Ethias Services ook voordeligere tarieven onderhandeld met haar externe partners zodat u hiervan kunt profiteren.

Voor wie zijn deze diensten bedoeld? Kan iedereen binnen een bedrijf/organisatie van deze diensten gebruikmaken?

Op elke pagina van de dienst wordt gespecificeerd voor wie de dienst bedoeld is.

Hoe kan ik meer informatie krijgen over mijn verzekering(en)?

Hebt u vragen hebt over uw verzekeringen en bent u een organisatie uit de publieke of socialprofitsector, dan kunt u via deze link contact met ons opnemen.

Bent u een particuliere onderneming, dan kunt u contact met ons opnemen via deze link.

Hoe kan ik uitleg krijgen over bepaalde diensten?

Onze Key Account Manager staat tot uw dienst om uw vragen te beantwoorden en samen met u de specifieke antwoorden op uw behoeften te vinden. Hebt u vragen, aarzel dan niet om een e-mail te sturen naar ethiasservices@ethias.be.

Welke factoren zijn van invloed op de prijs van de aangeboden diensten?

De prijzen kunnen variëren naargelang de diensten die worden aangeboden.

Voor opleidingen kijken we naar de grootte van de groepen en naar de organisatieformule: intra-company (binnen uw bedrijf) of inter-company (met deelnemers uit verschillende bedrijven).

Voor audits kan een voorafgaand bezoek noodzakelijk zijn om de omvang van de uit te voeren taken te beoordelen en zo een offerte te kunnen opstellen.

Onze Key Account Manager staat tot uw dienst om de details met u te bespreken.

Door wie worden de diensten verleend?

Ethias Services hecht veel belang aan een kwaliteitsvolle dienstverlening. Daarom doet zij ofwel een beroep op deskundigen binnen Ethias, ofwel op externe dienstverleners die na een streng selectieprogramma zijn gekozen.

Hoe worden de opleidingen georganiseerd?

Een opleiding kan worden gegeven in de gebouwen van uw bedrijf. Er worden ook sessies georganiseerd in de lokalen van Ethias of in andere lokalen, waarbij een beperkt aantal personen zich kan inschrijven. De groep zal dan bestaan uit personen van verschillende bedrijven.

Heeft de huidige gezondheidssituatie een invloed op de voortzetting van de opleidingen?

We hechten veel belang aan eenieders bescherming in deze gezondheidscontext. Dit zou kunnen betekenen dat de organisatiewijze wordt aangepast in overleg met u en uw bestuur.

Hoe worden de audits georganiseerd?

Audits worden specifiek opgezet om aan de behoeften van de onderneming in kwestie te voldoen. Onze deskundige houdt rekening met de beschikbaarheden van de betrokken persoon binnen de onderneming om zo over alle nodige documenten te kunnen beschikken en om toegang te krijgen tot bepaalde gebouwen (bijvoorbeeld bij een brandaudit).  Een voorafgaand bezoek kan noodzakelijk zijn om de omvang van de uit te voeren taken te beoordelen en zo een offerte te kunnen opstellen.

Hoe worden de persoonsgegevens van mijn personeelsleden verwerkt?

Ethias Services verwerkt de door u verstrekte persoonsgegevens in strikte overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (de “Algemene Verordening Gegevensbescherming” of “GDPR”). De gegevens worden verwerkt in overeenstemming met uw instructies om de gevraagde dienst te kunnen leveren. Bovendien eist Ethias Services van alle externe dienstverleners op wie een beroep wordt gedaan dat zij dezelfde eisen inzake gegevensbescherming toepassen als de eisen waaraan Ethias Services zelf moet voldoen.

De dienst die ik zoek, staat niet in de catalogus. Wat moet ik doen?

De diensten in onze catalogus vormen een geheel van basisdiensten. We kunnen samen met u uw behoeften analyseren om aan elk specifiek verzoek te voldoen. Daartoe kan onze Key Account Manager u een bezoek brengen om vervolgens een offerte op maat af te leveren.

Hoe kan ik me inschrijven op de Ethias Services nieuwsbrief?

Wilt u op de hoogte wordt gehouden van onze laatste activiteiten en opleidingen?

Heel eenvoudig: schrijf u in via dit formulier.